Blog

De kracht van het woord “nee” (1)

Ik heb vaak en lang “nee” gezegd als mij werd gevraagd om te gaan schrijven over mijn ervaringen als adviseur van MKB-ondernemingen. De redenen hiervoor waren legio en iedere keer anders: ik weet zeker dat niemand zich interesseert hiervoor; ik heb geen tijd; mijn prioriteiten liggen anders en zo kon ik nog wel even doorgaan. Maar […]

januari 3rd, 2016|

De kracht van het woord “nee” (2)

‘Waarom doe je dit zo Mariska? In dit proces zitten zo veel open einden en risicofactoren dat het logisch is dat dit ten koste gaat van jullie marge, lees: winst’.

‘Ik weet het niet, dit doen we al jaren zo… Ja, eigenlijk weet ik het wel. Ik ben bang om klanten te verliezen, om omzet kwijt […]

januari 3rd, 2016|

Bewuster ondernemen

‘Wij willen voor onszelf beginnen’.

Leo en Nadine zitten tegenover mij. Na een eerste telefonische kennismaking hebben we deze vrijdagmiddag afgesproken op mijn kantoor. Wat later op de middag, want Leo moest tot 16.00 uur werken.

‘Ik heb een product bedacht dat er nog niet is’, zegt hij enthousiast en Nadine knikt bevestigend, ‘ons gevoel zegt dat […]

januari 3rd, 2016|

Het blauwe doosje met de witte letters

Als ik het badkamerkastje open kijk ik iedere ochtend tegen een blauw doosje aan met op het dekseltje in witte hoofdletters NIVEA gedrukt.

Dit merk associeer ik altijd met 2 totaal verschillende en toch bij elkaar horende aspecten.

 

Het merk NIVEA

 

Omdat ik het doosje en de producten van NIVEA al heel lang ken en eigenlijk nooit iets […]

januari 3rd, 2016|